Mari Belajar Bahasa Kantonis Hongkong

Cari Kosakata

Bread Ingredients

Bread Ingredient Cantonese Vocabulary 
Common Ingredients 

seoi²Water
dong⁴Sugar
paak⁶ saa¹ dong⁴白砂糖White granulate sugar
yim⁴Salt
kai¹ taan²雞蛋Chicken egg


Flour 粉

fan² / fen²Flour 
min⁶ fen²麵粉Wheat Flour 
saang¹ fen²生粉Corn flour
ng⁵ hoeng¹ fen²五香粉Five spices powder 
faat³ fen²發粉Baking powder
baau¹ taa¹ fen²泡打粉Baking powder
kat¹ si⁶ fen²吉士粉Custard powder

奶粉 milk
高筋麵粉 kou¹ kan¹ min6 fan2 bread flour / hard flour
低筋麵粉 tai1 kan1 min6 fan2 cake flour
中筋面粉 cung1 kan1 min6 fan2 all purpose flour
梳打食粉 so1 taa1 min6 fan6 baking soda
酵母 haau¹ mou⁵ yeast 


Sauce 
jaa¹ siu¹ zoeng³叉燒醬Char siu sauce
hou⁴ yau⁴蠔油Oyster sauce
si⁶ yau⁴豉油Light Soy sauce
saang¹ jau¹生抽Light Soy sauce
lou⁵ jau¹老抽Dark soy sauce
for more



Oil
ngau⁴ yau⁴牛油Butter
maa⁴ yau⁴麻油Sesame oil
joi³ yau⁴菜油Sesame oil
cyu¹ yau⁴豬油Lard


Milk
ngau⁴ nai⁵牛奶Milk
sin¹ naai⁵牛奶Fresh Milk


Measure Word
hou⁴ sing¹毫升Milliliter (ml)
hak¹Gram (g)
pong⁶Pound
kan¹Catty 
jaa⁴ ci⁴茶匙Teaspoon (tsp)
dong¹ ci⁴湯匙Soupspoon (tbsp)

Other
Temperature degree 度 tou⁶

Baca Juga :



No comments:

Post a Comment

Copyright © Belajar Bahasa Hongkong. All rights reserved. Template by CB